Muray Assts - disseny de producte
 

l'estornell cold extraction 1913-2013



projecte actual


2817


Client : VEA S.A.
Data : SETEMBRE 2013

ZONA CLIENTS

Caixes folrades
Embalatges especials

Etiquetes adeshives
Per a vins, olis, espirituosos

Macro Sistemes
La nostra secció de pagines i projectes web

Shutterstock
La nostra galeria a Shutterstock

Veà es un client que fa coses ben fetes i deixa fer coses interessants. Avui en dia poca gent ens deixa experimentar amb productes i maneres de fer, que es surten de les línies establertes pels canons generals.


El gust per la serigrafia al vidre ve les antigues ampolles d'oporto, com que les ampolles havien d'estar durant dècades apilades en bodegues molt humides l'única cosa que podria resistir el pas del temps era la serigrafia. En molts casos ho feien de forma manual a la mateixa bodega unes plantilles amb tipografies tipus Stencil.

El tacte de la serigrafia sobre l'ampolla i la imperfecció de cada una de les ampolles, donava una força i una autenticat al producte que reflexa-va aquella terra difícil de conrear i un estil esparta, asimètric, sempre diferent.


El dels cent anys de VEA es un producte que teníem ganes de fer, un producte per regalar a les visites del moli, i que nosaltres mateixos a l'estudi regalem també a les nostres amistats. Es una cosa que em volgut fer perquè ens agrada, i que si tant si funciona comercialment com sinó en continuarem estant orgullosos d'haver-la fet.

Es important vendre però també ho es fer coses que t'agradin i que agradin.

La veritat es que en aquest producte hi em estat donant voltes durant molts mesos i s'han fet moltes proves. El proces de disseny ha estat llarg, perquè tot i que teníem clar on volíem anar vam donar moltes voltes. L'equilibri entre un producte efímer, casual, però que ha de ser la presentació i l'imatge de l'empresa no era fàcil. Volíem trencar amb l'imatge que te L'Estornell que es la marca mes important de la casa però havia de mantenir certs trets identificatius.




estornell

 

El producte havia de tindre un equilibri entre el contingut i el continent, no entrava en els nostres plans fer servir una ampolla luxosa o tintes especials, no volíem afegir costos innecessaris. El producte tenia que funcionar amb el mínim imprescindible i no complicar mes la logística de l'empresa. Com s'ha comentat al ser un producte pràcticament d'us intern volíem aprofitar el que ja teníem, es tractava d'agafar un palet d'ampolles i serigrafia-lo. La serigrafia es important, es sinceritat, potser visualment tindria el mateix efecte si féssim servir una etiqueta. Però perd tota la seva força quan agafem l'ampolla i es perd la sensació del tacte, l'etiqueta es la via fàcil i a nosaltres ens agraden les coses difícils.


Al final no em de perdre de vista que l'embalatge nomes es la primera part i si no esta en consonància amb el contingut, el client no quedara content.

 

 

 


EMPRESA | PROJECTES | CLIENTS | CONSULTES

Muray Associats S.L. Estudi de disseny de producte, industrial, il·lustració, web i fotografia
C/ Prat de la Riba 56
08700 | Igualada | Barcelona | Catalunya
Tel +34 93 804 92 79 - +34 630 92 52 93 | correu-e info@muray-assts.com
Tots els drets reservats © 1995-2021

 

Muray Associats S.L. estudi disseny igualada macrosistemes sistemes de gestio online projecte actual

3164